Pages

Saturday 23 April 2011

KKDK d hati

Assalamualaikum semua :) arini ari yg paling sayu aku rase... Maybe last aku dpt rase camni.. Jamuan utk celebrate tenaga kerje karnival kerjaya 2011 aku dtg gak, walau pada awal nye aku rasa macam xnak datang... Aku ambik keputusan tuk balik gak kul 6.45ptg sebab aku nak bersama ngan mereka wat kali terakhir mungkin... Tu je lah peluang aku nak hoye2 ngan KKDK...


Hurmm.. Dalam perjalanan balik dari Pontian ke Parit Raja tu, aku terkenangkan perjalanan hidupku dlm KKDK... Tibe2 satu demi satu kenangan masuk dalam kotak fikiran aku... Aku masih ingat program pertamakan ngan KKDK...  Kolokium PRS di UUM... Perghh.. Gile la.. Sorang pun aku x kenal.. Yang aku kenal Reza sorang je.. Time tu la aku perasan Mirad, Fad, Zaf, Andy, Mira n Pawang.. Yang lain aku ingat2 lupe... Biase la.. Aku nie lambat adapt ngan suasana baru... Masuk lah program kedua, Propect SMK Kerambit kat Pahang... First time jadi fasi mase tu... Dan program seterusnya seperti Selangkah ke Menara Gading, Tautaan Warisan, XY Adventure, Karnival Kerjaya, MHS, MAS dan Profast. Semua program tu bagi aku banyak sangat pengajaran untuk aku perbaiki kekuarangan diri... Paling aku tak leh lupe XY Adventure... Program tu yang buat aku mula dikenali di KKDK.. 'Semut Merah'. hahaha... Thanks kat Reza sebab anjurkan program tu.. Program Tautan Warisan plak, banyak ajar aku macam mana nak berurusan ngan orang atasan dan bawahan. First time pegang unit protokol.. Thanks to Sam yang bagi aku kepercayaan and Tyzar yang banyak ajar aku dalam hal2 protokol. :) Program Tautan Warisan gak yang wat aku lebih kenal KKDK dan sayang kan KKDK sebab hampir sebulan kitorng berkampung di U untuk menjayakan program nie...Time tu gak aku mula kenal rapat ngan Fad, Mirad, Sam, Andy, Keyqi, Ayie, Tini, kak reen dan semua warga TW... MHS 2009.. First time aku jadi ketua fasi.. Time tu baru lah aku kenal Lia... Walaupun dah dua tiga kali program same2.. aku kenal rapat ngan dia sebab kami digandingkan untuk handle TSN... Profast plak aku diberi tanggungjawab tuk train budak baru... Padahal aku pun tak penah join profast sebelum nie.. hahaha.. Thanks to Jefryral :)  MAS, Masih Ada yang Sayang, aku diberi tanggungjawab sebagai s/u.. Baru aku tau susahnye kerja2 s/u... thanks mirad :) Tu semua program2 yang aku penah join sepanjang 2008/2009... Sama tu aku jadi Rakan Exco Sumber Manusia dan Penggerak Program... Walau hanya rakan exco, mereka semua tak penah pandang rendah pada orang bawah... Tetap juga bagi kepercayaan pada aku untuk handle benda yang penting dalam program.. Thanks Bon, Wani, Abg Man, Sam, Zaf, Fad n semua lah KKDK 2008/2009.. :)


wit ayie.. :)


wiit nabil n fad


wit jalil n faren


wit erna


wit jie, fad n erna


wit nabil n ayie




2009/2010 dan 2011, aku dah takde jawatan dah kat KKDK... Sebab aku dah serik pegang banyak jawatan di berlainan kelab.. So aku ambik keputusan tuk fokus pada kelab fotografi dan nak kurangkan aktiviti ngan kelab-kelab yang lain... Persatuan Pelajar Awam ( dulu aku exco multimedia n publisiti) aku dah out terus... Dan aku pun nak wat benda yang sama kat KKDK... Tapi, hurmm.... betul la orang ckp... Aura KKDK sangat kuat... Sampai susah untuk aku keluar dari KKDK... Nilai family dalam KKDK wat aku tak leh nak tinggal kan KKDK walaupun time tu aku pengerusi kelab fotografi... Nak tak nak aku join lagi program KKDK... First program aku dibawah kepimpinan jefryral, adalah Propect Kulim... Aku pengarah program.. first time gak jadi pengarah program utk program KKDK... Walau banyak masalah tuk program tu, aku tetap enjoy sebab support dari KKDK yang tak penah berbelah bagi... First time aku berurusniaga ngan diop... Supergirl... hahaha.. kagum ngan dia walau pade mula nye aku macam xleh caya dia leh wat kerja.. Teknikal perempuan.. Tapi diop dh buktikan yang dia mampu.. :) Time tu gak lah banyak muka-muka baru yang aku nampak.. Yang first time join program pun ade... Tapi aku tak rapat pun ngan diorng... Biasa la.. aku nie lambat mesra ngan orang.. Program yang aku tak dapat lupa, adalah program SMGM... ahhh.. jep tipu aku... Dia cakap nak letak aku kat unit multimedia... Bile first meeting, tengok nama aku kat Ketua Mentor... Perghh.. Tapi aku terima je la.. Sebab aku ngat mcm MHS yg aku penah hanlde dulu... Tapi rupanya aku kene handle 1000 pelajar + 100 lebih mentor.. agrhhh.. Nasib baik ada Fizin mase tu.. Thanks Fizin.. SMGM first program yang aku kene bercakap depan lebih 1000 orang... Klau dulu, nak cakap depan 10 orang pun aku sure sorok muka... hahaha.. SMGM gak lah first program KKDK yang buat aku mengalirkan air mata pas abis program.. hahaha... Gila la.. down sangat masa tu.. Sampai aku cakap kat mirad untuk tarik diri dalam MHS 2010... Aku rasa time tu aku tak layak... Hurmm... Sampai la program HMS2010... Kene jadi ketua fasi lagi untuk pelajar diploma... Sama tu hubungan aku ngan budak2 KKDK yang baru mula rapat... MHS 2010 dan Karnival Kerjaya 2010 aku mula kenal Kak Pah dan rapat ngan dia... Karnival Kerjaya 2010 aku jadi timbalan pengarah masa tu... Banyak lagi program tahun 2009/2010 yg aku join, seperti Propect SK Tenggaroh, Malam Ikatan, dan banyak lagi la.. Kebanyakan program aku pegi atas jemputan... Sebab aku secara official nye dari kelab lain... Tapi dalam hati tetap KKDK...


Program SMGM 1001 kenangan




2011... Aku tetap dalam KKDK... tahun 4 dah aku mase tu.. Konon nye tak nak join dah mana2 program... Nak tumpu pada PSM.. Ahhh.. Karut je... Join gak program Kat Bukit Beruang tu walaupun tu program PKPP sebenarnye.... Join gak program Karnival Kerjaya 2011.. and my last program... Penutup tirai program weekend escaped camp... Gile la.. memang tak leh nk keluar langsung dari KKDK...  Tapi satu yang aku suka bile join program KKDK, Tiap-tiap kali program, aku akan belajar benda baru dan tiap-tiap kali program aku dapat kawan baru... :)


MHS 2010 wit muz, aizat, apah, ayie erna n en.syarul

Propect SK Tenggaroh

Hurmm itu je kot yang dpt aku kongsikan pengalaman aku sepanjang aku dlm KKDK... Pesanan aku utk semua yg masih dalam KKDK, jaga lah ikatan yang telah terjalin tu... Satu hari korang akan jadi macam aku gak.. Tak leh nak tinggalkan KKDK... :( Love you all <3 KKDK d hati

5 comments:

  1. ini boLeh undang air mata kaLi ke 100 tahu ??? !!

    ReplyDelete
  2. kenangan yang mengamit memori

    ReplyDelete
  3. yeahh...sayang yusss.....jumpe lagi nanti ;)

    ReplyDelete
  4. pergh.. sayhdu jgk bc neh..meleleh hingus aku..hehe neway, bl bc neh, mmg btul2 tringat wat program ng ko.hehe





    psstt..pembetulan.. PROPEC SMK Kerambit.. ekeke

    ReplyDelete
  5. hahaha... Tu la aku dok pikir name skolah tu.. lupe plak name dia kerambit.. ahaha.. sory2...

    ReplyDelete