Pages

Thursday 25 August 2011

Hari Raya vs Hari Kemerdekaan

Assalamualaikum :)

Hai semua.. Ape khabar.. Hope korang semua happy n sihat walau bulan pose nie kan... Lagi beberape ari je lg nak raye dh.. Sedar x sedar dh nak raye.. Tp tahun nie sambut sekali ngan hari kemerdekaan Malaysia yg ke 54.. Persoalannya, sambut ke.. Sibuk ngan raye je... Kat radio pon bnyk lagu raye banding lagu patriotik.. Ala.. x kisah la.. Janji semua org happy.. Walau ape pun aku dh wat e-card utk dua2 skali gus... kire aku nie ade gak la semangat cintakan negara..cewahhh!!! hahaha... 

Cerita pasal raya nie, camne ngan persiapan raye ek... Baju, songkok, capal.. semua xde lg.. Adoiai.. Dah lah gaji x dapat2 lagi.. Masalah tul lah... Harap2 minggu nie masuk.. Leh la aku shopping malam raye tu... Meriah skit.. Sesak2, gesel2, hahaha... Yang x tahan, mcm2 bau ade... Tapi tu semua bile aku balik kampung nanti lah... Kat sini xde ape2.. Bosan gile.. Bazar pon kecik.. Tak sempat nak berpeluh dh abis semua kedai terjah... 

Hurmm... Cuti raya cuma 3 hari je...Harap2 xde la menyepoilkan (spoil) mood raye aku tahun nie... Nak gune kan 3 hari tu ngan sepenuh nye... Kuar raye pagi, balik malam... hahaha... Selalunye tiap2 hari raya sama je... Raye pertama g beraya umah sedare-mare belah mak.. Raye kedua belah ayah.. Tapi, pagi raye tetap g umah nenek and atok aku depan umah tu... Nasib baik la mak ngan ayah satu daerah.. xde lah gaduh2 pasal nak balik raye... hahaha... raye ketiga plak ngan kawan-kawan lama... Mesti meriah punye la... Time raye nie lah nak dengar cerita budak-budak nie... Ade yg dah kerja, ade yg dh bertunang, ade yg dah kawen dan ade yg dh ade anak pon... Aku je mcm dulu.. hahaha....

OK... Tu je... Sebelum tu aku nak ucapkan selamat hari raya n maaf zahir dan batin... Serta jangan lupa Hari kemerdekaan kite yg ke 54... Selamat hari Jadi Malaysia.. :)


1 comment: